Studentorganisasjonar og web2.0

Søndag 8. februar holdt eg innlegg for alle medlemane til Studentenes Landsforbund om korleis ein kan bruke nettet for å nå ut til medlemsmassen. Eg viste ein rekke dømer på korleis ein kan gjere dette.doodle-icons

Hovedbodskapen min var:

  • Du må nå studentane/brukarane der dei er og ikkje forvente at dei kjem til nettsida di.
  • Du må vere tilgjengeleg på ein rekke sosiale nettverk/plattformar slik at ein aukar sjansen på å nå studentane.
  • Twitter er ein fin ting (www.twitter.com/jazzyhal)
  • Det treng ikkje koste pengar for å bruke nettet lenger. Massevis av gratisgreier.
  • Det kostar litt tid, men ein får i tillegg nye plattformar for dialog med brukarane.

Sjå presentasjonen her – Sliderrocket

Oversikt over nettsider eg viste fram – delicous.com

2 kommentarar

Filed under dele, jobb, lenker

2 responses to “Studentorganisasjonar og web2.0

  1. Pål Espen Bondestad

    Foredraget var veldig bra.
    Var på et liknende foredrag (av JohannesFB) helgen før nettverkskonferansen, og hadde derfor litt kjennskap til det du snakket om. Foredragene var veldig forskjellige, men begge var veldig bra. Mulig jeg fikk mer ut av ditt enn de andre i salen siden jeg nettopp hadde vært på Johannes sitt foredrag.

    -Did you know? Veldig fin tankevekker.
    -Twitter. Kan bli viktig for studentorganisasjonene fremover. Genialt verktøy om man bruker det rett!
    -Blog. Vil nok bli viktigere enn vanlige nettsider fremover, og skal starte en om Studentparlamentet i Narvik i nærmeste fremtid.
    -RSS. Litt for lite brukt av studentorganisasjonene i dag, men kommer nok for full fart.

    Alt i alt en presentasjon som satte i gang mange nye tanker hos de forskjellige lokale studentdemokrati, og momenter fra denne presentasjonen blir nok brukt flittig fremover.

    Jeg vil nok tro at om du og Johannes (han sitter noen etasjer over StL) ser hverandre sin presentasjon, ville nok begge bli bedre. Selvfølgelig vil jo vektleggingen bli forskjellig alt etter hva dere synes er viktigst, men dere kan nok tjene på å hente et par moment fra hverandre.

  2. fjoseberg

    Kommer ikke inn på Sliderocket, og gidder ikke bli bruker da de krever meg for både mail, arbeidsgvier, telefonnummer osv.

    Sender du den til meg eller?

Legg att eit svar

